EuroCaravan

W dobrym stylu

EuroCaravan

Wyciągarka samochodowa, co to? W jaki sposób jest skonstruowana? Dla czego powinno się ją posiadać?

Wyciągarki samochodowe to ważny czynnik wszystkich fanów off-roadu. Pozwalają one uniknąć wielu nieprzyjemnych momentów oraz zapewniają samodzielność podczas wypraw po nieprzejezdnych dla samochodów pasażerskich terenach.

różnokolorowe okno zrobione z prostokątnych szkiełek

Autor: Andrew Tarvin
Źródło: http://www.flickr.com
Używane nie tylko w off-roadzie, ale też straż pożarną pomoc drogową i przemysł choć w bardziej zmienionej postaci przygotowanej do wciągania ciężaru na wielkie wysokości oszczędzając przy tym pracy robotnikom. Ale czym właściwie są wyciągarki samochodowe? Jak są zbudowane i jak powinno się je stosować. O tym dowiecie się w następnej części tekstu.

Układanie parkietu

Autor: julien haler
Źródło: http://www.flickr.com
Specjalnie profilowana powierzchnia wewnętrzna otuliny Tubolit AR Fonowave dodatkowo podnosi jej walory tłumiące

Autor: Armacell
Źródło: Armacell
Wyciągarki dzielą się na różne rodzaje. Elektryczne, mechaniczne, hydrauliczne i ręczne.

Odczuwasz chęć na kolejne zajmujące posty? Nie ociągaj się! Przygotowaliśmy ich dla Ciebie wiele. Zatem kliknij po więcej (https://oknar-internorm.pl/) i ciesz się świeżymi treściami.

My skoncentrujemy się na elektrycznych gdyż te niejednokrotnie montowane są w samochodach. Wciągarka elektryczna zbudowana jest z kilku istotnych elementów. Każda wyciągarka posiada silnik który najczęściej zasilany jest energią elektryczną z akumuLatora. Przy korzystaniu z takiego rozwiązania należy uważać aby nie rozładować ogniwa. Pewnie wyciągarki zaopatrzone są w system kierowania dwoma ogniwami co pozwala uniknąć rozładowania.

Kolejnym elementem jest bęben który ma kształt cylindra i na niego okręcana jest lina którą należy nawijać równomiernie aby uniknąć uszkodzeń całej konstrukcji. Lina może być syntetyczna lub metalowa. Lina metalowa jest mocniej odporna na uszkodzenia mechaniczne. Lina syntetyczna jest za to lżejsza, łatwo się ją nawija ale jest droga i łatwiej ją uszkodzić oraz szybciej się zużywa. Kolejny element to ślizg który nawija linę na bęben. Następnym elementem jest przekładnia zębata, hamulec oraz sterownik (więcej o panele sterownicze) kontrolujący prace całego układu.

Wyciągarki hydrauliczne częściej wykorzystuję się w przemyśle tam gdzie pojawiają się wielkie maszyny np. podesty ruchome przejezdne. Reasumując wyciągarki to łatwe maszyny w które warto zainwestować aby uniknąć wielu niesympatycznych chwil.